Om een winkel goed te kunnen laten lopen zal je veel tijd en moeite in de zaak moeten steken en goed inzicht moeten krijgen in je klanten. Wat een erg belangrijk gegeven is voor winkels is een inzicht in jouw bezoekers. Met een goed inzicht kan er goed worden gekeken wat er goed gaat en waar er verbeterpunten zijn. Er zijn speciale technieken ontwikkeld die jou als winkelier zijnde een heel goed inzicht kunnen geven in jouw bezoekers en passanten. Dit is erg belangrijk en handig om te weten en daar zijn een paar verschillende manieren voor. Er zijn allerlei statistieken beschikbaar met systemen die hiervoor ontwikkeld zijn en deze statistieken zijn erg interessant voor de winkeliers om te weten en hebben er daadwerkelijk ook veel aan! Deze statistieken worden ook wel retail analytics genoemd en zijn dus statistieken voor winkels die inzicht willen hebben in de bezoekers en/of passanten van de winkel. Door middel van Wi-Fi sensoren kunnen er heel veel gegevens worden gemeten die door middel van een smartphone doorgegeven worden. Als bezoekers van de winkel de winkel betreden kan er met deze sensoren de looproute winkel te zien zijn en zien waar de bezoekers zich het meeste bevinden in de winkel. De plaats waar ze zich bevinden kan liggen aan de artikelen die daar staan, maar ook aan de hoeveelheid ruimte die de winkel heeft. Om wel de resultaten te kunnen meten zullen de bezoekers het Wi-Fi signaal moeten aan hebben staan. Als deze uitgeschakeld staat kunnen deze gegevens niet worden gemeten en zal het onderzoek minder bezoekers hebben. Vaak laten mensen wel de Wi-Fi verbinding aan staan waardoor de gegevens makkelijk te meten zijn. Mede door deze informatie kunnen er heel veel gegevens worden bemachtigd door middel van dit systeem. Het is erg handig om te weten voor een winkelier en daarnaast ook goed voor de klanten, aangezien ze betere service en producten zullen krijgen door de inzichten die winkeliers krijgen! |
Voor meer info : http://www.crumbbase.nl/ |