Hoe u advertentiecampagnes voor Black Friday voorbereid

      Reacties uitgeschakeld voor Hoe u advertentiecampagnes voor Black Friday voorbereid

We delen handige statistieken en een stappenplan om campagnes voor Black Friday voor te bereiden. En we vertellen je ook wat je niet moet doen (zelfs als je dat echt wilt).

Om te voorkomen dat “Black Friday” een zwarte dag van de kalender voor uw bedrijf wordt, wordt het budget voor internetreclame niet opgeslokt door een zwart gat en zult u zelf geen last hebben van zwarte jaloezie van concurrenten, begin alvast met de voorbereiding.

Waarom het bedrijfsleven niet anders kan dan zich voorbereiden op Black Friday

Black Friday in 2020 komt op 27 november, maar veel winkels bieden de hele week of zelfs een maand kortingen. Volgens Black Friday Global wordt verwacht dat de winkelactiviteit om 12.00 uur piekt.

Op Black Friday staat de koper klaar om 1.000 euro uit te geven in online en offline winkels. De meest populaire categorieën zijn kleding, schoenen, elektronica, cosmetica en parfums, huishoudelijke apparaten.

En volgens Think with Google zijn Black Friday en Cyber ​​Monday belangrijk voor 55% van de shoppers voorafgaand aan het nieuwe jaar. In 2019 waren we ons alvast aan het voorbereiden op de start van de verkoop: de vraag “wanneer is het zwarte vrijdag” was 114% populairder dan in 2018. En 30% van de gebruikers gaf aan te winkelen op Black Friday.

Per maand

Zorg ervoor dat de site klaar is voor een toestroom van bezoekers (test servers op belasting, controleer op 404-fouten, etc.).

Verkort de reis van de gebruiker van bestelling tot betaling zoveel mogelijk (registratie versnellen, bestelformulier verkorten, automatisch aanvullen instellen, enz.).

Selecteer de producten waarvoor kortingen van toepassing zijn (raadpleeg uw statistieken). Denk eraan om voorbereid te zijn op de hype en ervoor te zorgen dat uw voorraad niet plotseling opraakt.

Bepaal het bedrag van de korting. Voor een groter effect is het de moeite waard om de prijzen met minstens 20% te verlagen. Als u niet klaar bent voor dergelijke kortingen, maak dan cadeaus of bonussen voor uw volgende aankoop.

Voer opwarmingsadvertentiecampagnes uit. Dit zal u helpen een basis van potentiële kopers op te bouwen die op X-day van pas zullen komen. Gebruik slimme advertenties, branding en een herkenbaar karakter in uw campagnes, als u die heeft, om door toekomstige klanten herinnerd te worden.

Overweeg crosspromotie om het bereik te vergroten en uw verkoop te ondersteunen met partnerdeals.

Let op de promoties van eLama: we maken campagnes om gratis te starten, geven bonussen voor advertenties en meer. Dergelijke aanbiedingen zullen zeker van pas komen in het hoogseizoen;)

Een week of twee

Verkoopaankondigingen plaatsen op sociale netwerken, instant messengers en mailings; Overweeg kettingen om ‘slapende’ cliënten te reactiveren.

Voeg afteltimers toe aan uw website en advertenties.

Gebruik mond-tot-mondreclame om potentiële klanten te informeren over de verkoop (u kunt korting geven op repost om gebruikers te motiveren over u te praten, enz.).

Op dag X

Werk niet alleen voor sales, maar ook voor betrokkenheid en bereik. Bied aan om een ​​game te spelen, een zoektocht te voltooien of een creatieve video te bekijken.

Na Black Friday

Zelfs als alles goed is gegaan, hoeft u zich niet te ontspannen: u kunt geld verdienen met up-sales – maak lucratieve aanbiedingen voor degenen die geen tijd hadden om te profiteren van de korting op Black Friday.

Kerstmis is ook zeer binnenkort, en klanten beginnen al cadeaus te kopen voor dierbaren. Bouw een klantenbestand op en start warme reclamecampagnes. Denk ook aan Cybermaandag (25 januari 2021), Valentijnsdag en gendervakanties.

Fijne Black Friday!

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

ppc management companies

https://webdevelopmentapp.com/nl/online-marketing.html