De populariteit van Herschel rugzakken

      Reacties uitgeschakeld voor De populariteit van Herschel rugzakken

Je hebt ze vast wel gezien. Je kunt het niet helpen om ze te zien. Op straathoeken, in drukke treinen, aan een zonovergoten cafétafel. De afgelopen jaren zijn de tassen van Herschel Supply Co. overal opgedoken. Sinds de oprichting van het bedrijf in 2009 is de Herschelrugzak uitgegroeid tot een wereldwijd fenomeen, dat overal waar hipsters durven te stappen een glimp opvangt.

Herschel, gevestigd in Vancouver, British Columbia, maakt rugzakken, plunjezakken, bagage, hoeden en andere accessoires. Het werd opgericht door de broers Lyndon en Jamie Cormack, die eerder hadden gewerkt in de verkoop voor bedrijven als Vans en K2. Het bedrijf ging snel van start: Van 2013 tot 2014 groeide de productie met 52 procent, en het jaar daarop nog eens 35 procent. Vandaag de dag zijn Herschel-tassen verkrijgbaar in 70 landen en zijn ze te koop bij verschillende retailers. (Het merk heeft nu 10.000 verkooppunten).

Herschel richt zich op wat het de 18 tot 35 jaar oude “reisconsument” noemt, en dat doet het meesterlijk. Wat is het met deze tassen? 

Herschel heeft nu 40 rugzakmodellen in een breed scala aan kleuren en stijlen. De Little America is de populairste Herschel rugzak. Het is een één-compartiment, top-loading dagrugzak die sluit met een trekkoord en een kleppendeksel. Je kunt hem vastzetten met magnetische sluitingen die verborgen zitten onder de kunstleren riemen, die de meest opvallende (en retro) functie van de tas zijn. Er is een klein voorvak en in het hoofdvak zitten twee kleine zijvakken en een verhoogde laptophoes met een zachte voering. De tas is 19,5 inch hoog, waardoor hij een vrij groot profiel heeft.