Hoe u de kans om ziek te worden verkleint

      Reacties uitgeschakeld voor Hoe u de kans om ziek te worden verkleint

Bijna iedereen is elk jaar wel een keer of zelfs meerdere keren ziek. Dit is helemaal niet nodig, in veel gevallen kan het namelijk voorkomen worden. Het is alleen wel belangrijk dat u goed voor uzelf zorgt. Wanneer u dit niet doet is het risico dat u ziek wordt een stuk groter. Vooral wanneer veel mensen in uw omgeving ziek zijn wordt u sneller besmet. Wij geven u een aantal tips om ervoor te zorgen dat u minder snel ziek wordt! Wanneer u deze tips toepast zult u zich een stuk beter voelen. 

Gezond binnenklimaat

Door vervuilde lucht worden we een stuk sneller ziek. Niet alleen door de lucht van buiten, maar ook van binnen. Het is daarom belangrijk om genoeg te ventileren, hierdoor komt er nieuwe, schone lucht in uw woning. We besteden het grootste gedeelte binnenshuis, dus neem dit serieus. Mensen die niet goed ventileren worden sneller ziek. Dit komt doordat de slechte en vervuilde lucht, goed is voor bacteriën. Het ventileren is erg makkelijk te doen. Zet regelmatig even een raampje open en laat het doorwaaien. Als u het echt goed wilt aanpakken kiest u voor een WTW systeem. Hiermee heeft u een constante toevoer eens schone lucht, daarnaast wordt de warmte behouden. Veel mensen kiezen hier ook voor bij de afzuiging badkamer.

Houd uw huis schoon

Veel mensen worden ziek doordat zij omringt zijn door bacteriën. Dit kan grotendeels voorkomen worden, simpelweg door uw woning netjes te houden en iedere week goed schoon te maken. Vooral spullen waar u regelmatig aan komt, moet u vaak schoonmaken. Bijvoorbeeld de afstandsbediening of deurklink. Dit wordt vaak vergeten, terwijl dit juist de dingen zijn waar de meeste bacteriën op komen. Een schoon huis in combinatie met een gezond binnenklimaat zal ervoor zorgen dat u een stuk minder kans heeft om ziek te worden! Ook zult u minder vaak last hebben van klachten zoals hoofdpijn. 

Houd een gezond patroon aan

Een goed en gezond patroon is voor ons mensen erg belangrijk. Hierdoor zijn we fit en is onze weerstand een stuk hoger. U bent hierdoor dan ook een stuk minder gevoelig voor bacteriën en virussen. Voor verschillende dingen zult u een goed patroon aan moeten houden. Ten eerste is het belangrijk dat u genoeg slaapt, het liefst ook op vaste tijden. Daarnaast helpt gevarieerd eten op vaste tijden ook goed. Natuurlijk mag dit iedere dag wel wat afwisselen, als het maar niet te veel schommelt. Zorg daarnaast ook dat u genoeg lichamelijke beweging krijgt. Dit wordt vaak onderschat maar is ontzettend belangrijk. Hierdoor zult u zich een stuk fitter voelen en minder vaak ziek zijn.